dijous, 12 d’agost del 2010

Para agrandar el alma con algo bello y bueno

Anoche, entre rones blancos, orujos, buena compañía y tertulias en un local regentado por una sonrisa portuguesa, bajo las fotografías de un amigo, recordé un video que mezcla dos estilos musicales con un largo viaje en su maleta. El Flamenco que nace en Oriente para, pasando por Europa al son de la seguirilla o petenera y por África a ritmo de tanguillo o soleá, pararse un ratito en Al-Ándalus a la espera de una carabela para frecuentar las Américas y regresar guajira, milonga o habanera. Y el Fado luso, que también decidió mojarse con el agua salada que le remonta a Brasil, Cabo Verde o Mozambique. Dos estilos que se unen en las voces de un flamenco que, sin tener raíces, encontró su duende y una voz blanca y dulce, garganta ruiseñora de fado. Dos estilos con las seis cuerdas andaluzas y las doce portuguesas. Dos bellezas en una danzada con manos de paloma y corazón jondo.

Espero que les guste



5 comentaris:

  1. que sí, que sí, juan...que esto no es Don Simón ;) besosssssssss

    ResponElimina
  2. JOSEP TORTOSA HA DIT:

    Para agrandar el alma...

    ... i com que sempre cal llegir entre línies, si tots hem pensat alguna vegada que darrere de les torres bessones podia estar la Casa Blanca, darrere de les malalties les grans companyies farmacèutiques o que darrere de la mort de Diana de Gales s'hi trobava la casa Reial del Regne Unit...

    Quants diners mou el flamenc? És un art que té molt de negoci o un negoci que té molt d'art? Existeix una bombolla flamenca? Sobre l'economia relacionada amb el flamenc o el flamenc amb l'economia només hi ha una conclusió: és més el que es desconeix que el que se sap. Silvia Calat aprofundeix en la resolució dels interrogants i jeroglífics que hi ha sobre els comptes i balanços d'un art universal, el flamenc, en què els diners era i, probablement, és l'últim a sortir a escena, encara que el primer en rebre aplaudiments. Mecenes, filantrops, emprenedors, rotllanes, opes, usurers, prestamistes, fallides, transaccions monetàries i en espècie i molt negoci i diners es donen cita en aquestes entretingudes pàgines, que no fan més que constatar les enormes similituds que existeixen entre economia, finances i flamenc.

    (El negocio del flamenco, Silvia Calado Olivo)

    ResponElimina
  3. Ups... noto tensión in the ambient???
    Que viva el Flamenco!!! Sea Marqués de... o Don Simón!!!!
    Loviuuuuuu!!

    ResponElimina
  4. Mestre marçal!
    Que gran ixe Poveda, deu ser català...
    Hui, a la vaga.

    ResponElimina